ЛЕКЦІЯ НА ТЕМУ «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ» (ДО ДНЯ РІДНОЇ МОВИ)

18.02.2021 У САХНОВЩИНСЬКУ ПУБЛІЧНУ БІБЛІОТЕКУ ЗАВІТАЛА ФАХІВЕЦЬ ВІДДІЛУ «САХНОВЩИНСЬКОГО БПД» НАТАЛЯ ПРИХОДЬКО ТА ПРОВЕЛА ЛЕКЦІЮ НА ТЕМУ «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ» (ДО ДНЯ РІДНОЇ МОВИ) ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ТА ВІДВІДУВАЧІВ.

Під час заходу присутніх було проінформовано, що з 16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», передбачено остаточний перехід усієї галузі обслуговування на українську мову. Зміни торкнуться державних і приватних компаній, ФОПів, інтернет-магазинів та інших суб’єктів господарювання, що обслуговують споживачів. Тобто, за замовчуванням українською до своїх клієнтів мають звертатися працівники магазинів, супермаркетів, ТРЦ, кафе, ресторанів, клубів, АЗС, медзакладів, закладів освіти, банків тощо.
Українською мовою також має подаватися інформація на цінниках, у інструкціях, на маркуванні, квитках, меню, технічних характеристиках товару. Водночас всю цю інформацію можна дублювати й іншими мовами, але разом із українською.
Використання української мови вже є обов’язковим у роботі держслужбовців, лікарів, освітян та правоохоронців. Українська вже є обов’язковою в рекламі, на вивісках, у транспорті та школах.
Що ж робити, якщо вас відмовляються обслуговувати українською? Існує кілька механізмів реакції на порушення закону. Спершу — спробувати владнати конфлікт на місці. Якщо там відмовляються, потрібно звертатися до керівників закладу або телефонувати на гарячу лінію компанії. Також важливо зафіксувати факт порушення на телефон або диктофон, аби були докази. І вже тоді подавати скаргу мовному омбудсмену.
За перше порушення офіс Уповноваженого з захисту української мови складає відповідний акт та надсилає підприємцю попередження. Той, своєю чергою, має провести роз’яснювальну роботу з працівником, який відмовився спілкуватися з клієнтом українською. За повторне порушення впродовж року Уповноважений накладає штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а це – 5100-6800 грн. При цьому штрафуватимуть не персонал, який порушив закон, а власників чи керівників закладу. Застосовувати штрафні санкції почнуть лише з 16 липня 2022 року.

/Files/images/18,02,3.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 55

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.